Zielona Szkoła 2011

Jastrzębia Góra 05.05.2011r.

W dniu wczorajszym pojechaliśmy na wycieczkę do Trójmiasta. Zwiedzanie zaczęliśmy od Gdyni. Byliśmy w studiu „Eksperyment”. Poprzez zabawy zapoznaliśmy się z różnymi dziedzinami nauki. Mogliśmy się bawić i uczyć jednocześnie. Zwiedzaliśmy port w Gdyni. Zwiedziliśmy pokład żaglowca „Dar Pomorza”. W Sopocie spacerowaliśmy po słynnym molo. Kolejnym miejscem był Gdańsk, gdzie podziwialiśmy urokliwe zabytki starej części miasta ze posagiem Neptuna.

Pozdrawiamy, uczniowie kl. 3b

Jastrzębia Góra, 02.05.2011

2 maj to kolejny dzień Zielonej Szkoły pełen wrażeń. W tym dniu odbyliśmy wyprawę do „Lisiego Jaru”. Jest to miejsce niezwykłe, to tutaj przed wielu laty wylądował król Zygmunt III Wazy, który wracał z wyprawy szwedzkiej i na pamiątkę tego wydarzenia postawiono pomnik z wielkim orłem. „Lisi Jar” to wielki wąwóz, zainteresowała nas rzeźba tego miejsca, strome zbocza, wąskie ,ścieżki. Wąwóz prowadził wprost na kamienistą plażę. Czekamy z utęsknieniem na kolejne dni pełne wrażeń.

Uczniowie klasy 3 C

Wycieczka do Lisiego Jaru

Dziewczynki z klasy 3b przy swojej rzeźbie z piasku

Jastrzębia Góra 01.05.2011r

Witamy !

U nas ciągle coś się dzieje. Nasze panie oraz pani rezydentka Agnieszka dbają o to, abyśmy się nie nudzili. 2 maja postanowiły pokazać nam latarnię morską w Rozewiu. Wybraliśmy się tam po południu. Rozewie oddalone jest od nas około 3 km. Na latarnię wchodziliśmy krętymi schodami zaglądając po drodze do pomieszczeń w których można było poznać historię latarnictwa. Z tarasu widokowego oglądaliśmy okolicę. Bardzo nam się podobało. Po tak długim marszu wcale nie czuliśmy zmęczenia.

Oskar Żurański

Jastrzębia Góra 30.04.2011r.

Halo, to znowu my koloniści z klas trzecich.

Sobota 30 kwietnia zaczęła się ciekawie. Zaraz po śniadaniu cała nasza grupa wyjechała autokarem do Kniewa na „Fermę Strusi”. Właściciel fermy bardzo interesująco opowiadał nam o tych zwierzętach. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy o emu, strusiach afrykańskich i lamach. Mieliśmy również okazję pojeździć bryczką po terenie fermy. Reszta dnia minęła nam na zabawach na plaży oraz boiskach sportowych.

Wiktoria Zagórska, Daria Hełmecka

Jastrzębia Góra, dn. 29.04.2011r

Witamy serdecznie wszystkich uczniów, nauczycieli i rodziców!

To my - uczniowie klas „3” przebywający na „Zielonej szkole” w Jastrzębiej Górze.

Do tej nadmorskiej miejscowości przyjechaliśmy 27 kwietnia 2011r. Przywitało nas piękne słońce. Mieszkamy w DW „Zew Morza”, w komfortowych warunkach. Jesteśmy tutaj dwa dni, ale zobaczyliśmy już ciekawe miejsca. Zachwyciła nas plaża, na którą trzeba zejść schodami z wysokiego klifu. Zobaczyliśmy najbardziej na północ wysunięty skrawek naszego kraju, który wyznacza obelisk pod nazwą „Gwiazda Północy”. Jak widzicie dzieje się u nas dużo. Dzisiaj byliśmy też na basenie, który znajduje się na terenie naszego ośrodka. Zapomnieliśmy dodać, że jedzenie jest bardzo smaczne a apetyty nam dopisują. Odbył się też pierwszy nasz konkurs na najciekawszą rzeźbę z piasku, który nagrodzony został dyplomem i słodką niespodzianką. Jutro czeka nas kolejna przygoda: wycieczka do Kniewa na Fermę Strusi ale o tym opowiemy po długim weekendzie.