Witamy w Szkole Podstawowej nr 36 w Bytomiu


„Nie dla czadu” – Pies Żarek uczy dzieci

|

irena1Na kolejnych zajęciach uczniowie klas 3 wykonali książeczki i przeczytali opowiadanie o tym, „Jak pies Żarek został bohaterem”. Razem z mądrym, sympatycznym psiakiem – strażakiem dzieci utrwaliły sobie wiadomości jak ustrzec się przed pożarem, powtórzyły numery alarmowe, dowiedziały się jak zachować się w sytuacjach zagrożenia pożarem. Kolejny raz praktycznie ćwiczyli jak udzielać pierwszej pomocy i zadzwonić po pomoc. Wszyscy uczniowie klas 3 aktywnie uczestniczyli w zajęciach i sprawnie wykonali ćwiczenia praktyczne. Gratulujemy! Więcej…

Mamy medal!

|

img_20200303_115445Dziś reprezentacja dziewcząt naszej szkoły rocznik 2007 i młodsze wzięła udział w kolejnych rozgrywkach w ramach Mistrzostw Bytomia Igrzyskach Dzieci w Siatkówce Dziewcząt – tym razem finałowych. Gospodarzem imprezy było SP nr 32 w Bytomiu. Mecze finałowe rozegraliśmy z SP 45 ,w którym niestety polegliśmy ale w tie-breaku. Natomiast mecz o trzecie miejsce w mistrzostwach wygraliśmy wynikiem 2:0 z SP 33. Dziewczyny z powodzeniem wykorzystywał nabyte na treningach i zajęciach dodatkowych umiejętności siatkarskie. Więcej…

Kolejne dzieła na konkursy świetlicowe

|

img_20200226_102611 img_20200226_102943Świetlica szkolna w ostatnim czasie wzięła udział w dwóch ogólnopolskich konkursach plastycznych: „Kwiat dziełem doskonałym” oraz „20 lat Harry’ego Pottera w Polsce”. Piękne kwiaty stworzyły Marta Groborz z kl. 3c oraz Malwina Gondzio z kl.1a. W świat Pottera przeniosły nas uczennice kl.3c Milena Maciejaszek, Nadia Michalak i Marta Groborz.

Lekcje z emocjami. Jak dbać o swój nastrój? – projekt w klasach 4 a i 5 d

|

emocje_1-2Uczniowie klas 4 a oraz 5 d wraz ze swoimi wychowawczyniami biorą udział w projekcie „Lekcje z emocjami. Jak dbać o swój nastrój?”. Projekt jest realizowany pod patronatem Fundacji Uniwersytet Dzieci. Tematyka zajęć porusza kwestie uczuć oraz sposobu radzenia sobie z nimi. Podczas zajęć uczniowie rozwijają swoją empatię, samoświadomość oraz poznają sposoby akceptowania trudnych odczuć.

Więcej…

Kreatywne lekcje z KAHOOT!

|

glowneW naszej szkole prowadzone są kreatywne zajęcia języka angielskiego, które opierają się na innowacyjnych metodach pracy, m. in. na wykorzystaniu na lekcji quizu Kahoot.

Kahoot! to bezpłatna platforma do tworzenia i przeprowadzania interaktywnych quizów. Program generuje kod, dzięki któremu uczniowie na swoich urządzeniach (komputer, tablet, telefon) udzielają odpowiedzi wybierając odpowiedni kolor. Program podsumowuje każde pytanie ujawniając, ile było poprawnych, a ile błędnych odpowiedzi.

Mówi się, że jest czas na naukę i czas na zabawę, jednak warto sprawić, aby uczenie się było frajdą, a uczniowie chętnie przychodzili do szkoły. Okazuje się, że telefon służy nie tylko do grania w gry i sprawdzania Facebooka, ale może być narzędziem, które uatrakcyjni lekcję. Nasi uczniowie bawili się świetnie podczas rozwiązywania quizu powtórkowego, byli zainteresowani lekcją, uczyli się poprzez działanie i przede wszystkim czerpali z niej przyjemność. Więcej…

Kukiełkowy zawrót głowy

|

2„Promyki Radości” w ramach zajęć kółka teatralnego nie tylko uczą się być aktorami na scenie, ale również pracują nad scenografią. Tym razem wzięli na warsztat przygotowanie przedstawienia kukiełkowego. Pozornie prosta umiejętność operowania kukiełką okazuje się nie lada wyzwaniem, gdy trzeba dołączyć kwestie mówione. Jednak praca i kierowanie się wskazówkami prowadzących przynoszą świetne efekty. Nie sposób nie wspomnieć o kreatywności i wyobraźni uczniów, czego dowodem są przepięknie wykonane kukiełki. Już wkrótce zaprosimy najmłodszych do Krainy Bajek.

Klasy ósme z wizytą w Teatrze Nowym

|

1Młodzież naszej szkoły udała się wraz z opiekunami do Zabrza, by po raz kolejny odwiedzić Teatr Nowy. Tym razem obejrzeliśmy przedstawienie „Oskar i Pani Róża” w reżyserii Marka Pasiecznego. Opowiedziana w piękny i niezwykle prosty sposób historia chorego na białaczkę Oskara wywołała  w widzach wiele wzruszeń i skłoniła do refleksji nad trudnym tematem śmierci i cierpienia. Postawa chłopca pomogła zrozumieć, że w życiu należy cieszyć się każdą chwilą, a gdy spotyka nas cierpienie, trzeba umieć je zaakceptować.

Sketchnoting na lekcjach biologii

|

img_20200226_142548Uczniowie klas 6 a i 6 b podjęli się nie lada wyzwania…na lekcjach biologii zmierzyli się z sketchnotingiem, czyli tworzeniem notatek inaczej… Sketchnoting to metoda tworzenia notatek za pomocą rysunków, symboli czy dowolnych znaków graficznych. Jako pierwsze na kartce papieru ukazały się płazy… Uczniowie rewelacyjnie poradzili sobie z tematem. Powstały świetne wizualne notatki.