Logopeda
Rozwój mowy jest jedną z ważniejszych umiejętności, jaką zdobywa dziecko.Trwa on przez wiele lat i przebiega w indywidualnym rytmie. Dziecko, które idzie do pierwszej klasy powinno wymawiać wszystkie głoski prawidłowo, mieć bogate słownictwo dotyczące jego życia, otoczenia, umieć budować poprawne pod względem gramatycznym i logicznym zdania. Prawidłowa wymowa ma też duże znaczenie dla powodzenia w nauce czytania i pisania. Bez względu na przyczynę wystąpienia zaburzeń mowy / wad wymowy należy podjąć jak najwcześniej działania terapeutyczne.
Spędzając czas w domu można skorzystać z podanej strony internetowej, na której znajdują się materiały edukacyjne i logopedyczne (w tym ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne, wspieranie mowy)
Co roku, we wrześniu, w wyniku przeprowadzanych w naszej szkole przesiewowych badań logopedycznych oraz obserwacji wychowawców klas uczniowie zostają zakwalifikowani do zajęć logopedycznych.
Opieką i terapią zostają objęci uczniowie głównie klas 1-3 oraz mający zalecenia z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, u których zdiagnozowano dyslalię wieloraką, seplenienie, rotacyzm, mowę bezdźwięczną, jąkanie, środowiskowe ograniczenie mowy. Terapia obejmuje ćwiczenia korekcyjne w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń wymowy, ćwiczenia i zabawy stymulujące rozwój językowy oraz ułatwiające czytanie i pisanie.
Plan pracy logopedy:
poniedziałek: 11.30- 14.00
wtorek: 14.30-15.30
15.30- 16.15 konsultacje dla rodziców
środa: 10.45- 14.00
czwartek: 11.30- 12.45
12.45- 13.30 kółko logopedyczne „Zabawy słowami” dla uczniów klas 1-3
13.30- 15.30
Serdecznie zapraszam do współpracy, wspólnie ułatwmy start dzieciom.
Katarzyna Gadecka logopeda