Witamy w Szkole Podstawowej nr 36 w Bytomiu


Z wizytą w Teatrze Nowym w Zabrzu

|
zdjecie-pomniejszone-teatr
11 grudnia klasy piąte, szóste i siódma wraz z nauczycielkami pojechały na spektakl teatralny na podstawie lektury „Opowieść wigilijna”. Przedstawienie przeniosło nas w magiczny czas Świąt Bożego Narodzenia. Mogliśmy też być świadkami tego, jak można przejść cudowną odmianę i stać się lepszym człowiekiem. Wierzymy w to, że dobro zapuka też do naszych serduszek.

Globalne zależności w naszej szkole – PAH

|

globalne-zaleznosci-w-naszej-szkole-2024W ramach Tygodnia Edukacji Globalnej Polskiej Akcji Humanitarnej przeprowadzono zajęcia w klasach 2 c i 5b, pod hasłem „Globalne zależności w naszej szkole”. Odkrywanie zależności między ludźmi żyjącymi setki kilometrów od nas było niejednokrotnie bardzo zaskakujące. 

globalne-zaleznosci-2024

Klub Unii Europejskiej na stronę szkoły

|

zdjecie-whatsapp-2024-12-08-o-17-54-15_c6440f5eUczennice klasy 7a , członkinie Klubu Europejskiego zorganizowały wystawę „Mikołaje świata” .

Chciały pokazać, że ten magiczny dzień 6 grudnia, oczekiwany przez dzieci, jest obchodzony na całym świecie w różny sposób.

Mikołajkowe niespodzianki w 3b

|

barborkowe-mikolajki-w-kl-3bGrudzień to magiczny miesiąc. W klasie 3b rozpoczęliśmy ten świąteczny czas od mikołajkowej wizyty w kinie.  Kolejną niespodzianką tygodnia było spotkania z górnikiem – Panem Tomaszem Wdowińskim – Nadsztygarem Kopalni Węgla Kamiennego „Bobrek”.  Dzieci dowiedziały się wielu ciekawych rzeczy o ciężkiej i odpowiedzialnej pracy górników. Odkryły kilka podziemnych tajemnic oraz przymierzyły robocze ubranie górnika. Uczniowie mieli mnóstwo ciekawych pytań, na które nasz gość „dzielnie” odpowiadał, a na koniec rozdał wszystkim słodkości. W tym dniu odwiedził nas również św. Mikołaj, zostawiając dla wszystkich super prezenty. Dziękujemy!

Korytarz dla młodszych uczniów

|

slide1-32slide2-19 Korytarz dla młodszych uczniów został już jakiś czas temu odmalowany, teraz zaczynamy dodawać mu kolorów.  Zakupione zostały pufy, na których można wygodnie usiąść i ze sobą porozmawiać – w tym miejscu dziękujemy radzie rodziców i sponsorom, za wsparcie tej inicjatywy. Uczniowie mogą również spędzić aktywnie przerwy grając w klasy i grzyba. Dzięki naszym uzdolnionym uczennicom z klasy 8a Basi i Polinie, zyskały one nowy fajny wygląd – kolorowe kwadraty i prostokąty wypełnione zostały nowymi, wesołymi cyferkami.
Dziękujemy wszystkim, którzy aktywnie uczestniczą w zmienianiu naszej szkolnej przestrzeni, dzięki tym działaniom jest przytulnie i ładnie.

W oczekiwaniu na Świętego Mikołaja

|
W klasie 2a z utęsknieniem wyczekiwaliśmy przyjścia tego niezwykłego Gościa.
Od paru dni szukaliśmy jego śladów przygotowując się do jego odwiedzin.
Nasza klasa też przybiera coraz bardziej świąteczny klimat.
Wczoraj udaliśmy się na mikołajkowy spacer, zwiedzając bajkowy Rynek naszego miasta.
Dziś 6 grudnia wreszcie dotarł do nas ten niezwykły Gość a my powitaliśmy go mikołajkową piosenką.
Wszyscy fantastycznie się bawili wczuwając się w świąteczną, radosną, atmosferę o czym świadczą poniższe zdjęcia. Już dziś czekamy na ponowną wizytę świętego Mikołaja ale niestety wiemy, że jest to możliwe dopiero za rok! No cóż poczekamy Mikołaju!
mik1
mik2
mik3

Przyszłość z Suchej Góry

|

465863617_561448513281076_7633903957094103821_nWzorem lat ubiegłych uczniowie klas 7 w ramach realizacji profilaktyki uzależnień w szkole uczestniczyli w prelekcji zorganizowanej przez Stowarzyszenie Klub Abstynentów „Przyszłość” z Suchej Góry. Głównym celem spotkania było uwrażliwienie młodzieży na aspekt zdrowego i bezpiecznego stylu życia oraz kształtowania asertywnych postaw i zachowań związanych z profilaktyką uzależnień. Naszymi gośćmi byli Lidia Krajewska Muszyńska oraz Bronisław Winszczyk. Serdecznie dziękujemy za przekazaną wiedzę i podzielenie się swoimi doświadczeniami.

Twórczość 4a i 4b

|

462552977_1112343893349620_1512413290613211795_n 462568382_1115842843399041_645891885392793259_nUczniowie klas czwartych z wielkim zapałem powtórzyli wiadomości dotyczące układu pokarmowego. Zadanie na początku wzbudziło zdziwienie, natomiast po chwili trwała intensywna praca, fala pomysłów nie miała końca. Aktywnie, z zaangażowaniem – uczniowie konstruowali modele układu pokarmowego z tego, co akurat mieli pod ręką (w piórniku, plecaku). Wielka radość z pracy zespołowej, satysfakcja z dobrze wykonanego zadania – słowem lekcja zakończona sukcesem. Podziwiajcie inwencję twórczą i kreatywność zespołów 4a i 4b