Witamy w Szkole Podstawowej nr 36 w Bytomiu

Wycieczka do Warszawy

slide1

8 kwietnia uczniowie klas 6a, 7a, 7b i 8a wyjechali na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Zwiedzanie stolicy zaczęliśmy od Starego miasta, na Placu Zamkowym czekał na nas licencjonowany przewodnik, pierwsze kroki skierowaliśmy pod Zamek Królewski, oczywiście Kolumna Zygmunta  III Wazy, następnie przeszliśmy pod Bazylikę  św. Jana Chrzciciela,  kolejny punkt to Rynek Starego Miasta, pomnik Syrenki, Barbakan, mury miejskie oraz pomnik  Małego Powstańca.  Idąc dzielnicą śródmieście mogliśmy zobaczyć Pałac Prezydencki, będąc pod Grobem Nieznanego Żołnierza udało nam się zobaczyć zmianę warty. Kolejnym przystankiem był ogród na dachy Biblioteki Uniwersyteckiej, który jest jednym z największych i najpiękniejszych ogrodów dachowych w Europie. W drodze do metra wstąpiliśmy do znanej warszawskiej lodziarni, w której mieliśmy okazję spotkać aktora Tomasza Karolaka, oczywiście były pamiątkowe zdjęcia. Ostatnim punktem programu pierwszego dnia był Stadion Narodowy. Wieczorem podjechaliśmy do hotelu, po kolacji był czas na rozmowy i wymianę wrażeń. Rano po śniadaniu pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik, po ponad 3 godzinnym pobycie w Centrum wyruszyliśmy w kierunku Bytomia.