W czwartek 5 marca grupa „szkolnych zoologów” odwiedziła Pałać Młodzieży w Katowicach. Tym razem uczniowie uczestniczyli w warsztatach dotyczących kolejnej grupy kręgowców – ptaków. Podczas zajęć poszerzyli i wzbogacili swoją wiedzę na temat przystosowań ptaków do lotu oraz poznali pospolite gatunki ptaków, które możemy spotkać w naszych parkach, lasach czy łąkach. Więcej…
Nasi uczniowie w Małym OKR
We wtorek 3 marca troje reprezentantów naszej szkoły wzięło udział w rejonowych eliminacjach najważniejszego w Polsce konkursu recytatorskiego. Amelka Siwek z klasy 1b to kategoria najmłodszych uczniów, Patryk Sikora z 5a reprezentował klasy 4-6, Cezary Bujak z klasy 7b należał do najstarszej grupy wiekowej. Mądra i szczera recytacja – to atuty całej trójki. Słuchanie ich to wielka przyjemność. Więcej…
Bytomska Olimpiada Języka Angielskiego – II etap
W środę 4 marca w Szkole Językowej Level, odbył się II z III etapów Bytomskiej Olimpiady Języka Angielskiego dla uczniów klas 4-6. Wśród 40 najlepszych uczniów, wszystkich wojewódzkich szkół, znalazł się uczeń kl. 6c Kacper Połedniok. Uczniowie zmagali się z gramatyką ogólną języka angielskiego, wykonując ćwiczenia ze słuchu jak również znajomością słownictwa. Trzymamy kciuki za Kacpra i liczymy na kolejne sukcesy.
Dzień Przedsiębiorczości – zarabiamy, pomagamy!
Dzień Przedsiębiorczości to Ogólnopolski projekt podejmowania przez młodych ludzi trafnych decyzji w planowaniu dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej, uczy on również umiejętności finansowych. W naszej szkole obchodziliśmy go 4 marca. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy w tak dużym stopniu zaangażowali się w to przedsięwzięcie, zwłaszcza za otwarte serce na potrzebujących. Więcej…
101 powodów, dla których czytamy książki
Czytanie książek wzbogaca nasze słownictwo, pogłębia wiedzę, porusza wyobraźnię, rozwija zainteresowania, wspomaga koncentrację i poprawia pamięć, rozwija empatię… To tylko niektóre korzyści płynące z czasu spędzonego z lekturą. Uczniowie klasy 3b, pragnąc podzielić się swoimi przemyśleniami z innymi, realizując kolejne zadania w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa wspólnie wykonali plakat „Czytam książki…”.
„Nie dla czadu” – Pies Żarek uczy dzieci
Na kolejnych zajęciach uczniowie klas 3 wykonali książeczki i przeczytali opowiadanie o tym, „Jak pies Żarek został bohaterem”. Razem z mądrym, sympatycznym psiakiem – strażakiem dzieci utrwaliły sobie wiadomości jak ustrzec się przed pożarem, powtórzyły numery alarmowe, dowiedziały się jak zachować się w sytuacjach zagrożenia pożarem. Kolejny raz praktycznie ćwiczyli jak udzielać pierwszej pomocy i zadzwonić po pomoc. Wszyscy uczniowie klas 3 aktywnie uczestniczyli w zajęciach i sprawnie wykonali ćwiczenia praktyczne. Gratulujemy! Więcej…
Mamy medal!
Dziś reprezentacja dziewcząt naszej szkoły rocznik 2007 i młodsze wzięła udział w kolejnych rozgrywkach w ramach Mistrzostw Bytomia Igrzyskach Dzieci w Siatkówce Dziewcząt – tym razem finałowych. Gospodarzem imprezy było SP nr 32 w Bytomiu. Mecze finałowe rozegraliśmy z SP 45 ,w którym niestety polegliśmy ale w tie-breaku. Natomiast mecz o trzecie miejsce w mistrzostwach wygraliśmy wynikiem 2:0 z SP 33. Dziewczyny z powodzeniem wykorzystywał nabyte na treningach i zajęciach dodatkowych umiejętności siatkarskie. Więcej…
Kolejne dzieła na konkursy świetlicowe
Świetlica szkolna w ostatnim czasie wzięła udział w dwóch ogólnopolskich konkursach plastycznych: „Kwiat dziełem doskonałym” oraz „20 lat Harry’ego Pottera w Polsce”. Piękne kwiaty stworzyły Marta Groborz z kl. 3c oraz Malwina Gondzio z kl.1a. W świat Pottera przeniosły nas uczennice kl.3c Milena Maciejaszek, Nadia Michalak i Marta Groborz.
Lekcje z emocjami. Jak dbać o swój nastrój? – projekt w klasach 4 a i 5 d
Uczniowie klas 4 a oraz 5 d wraz ze swoimi wychowawczyniami biorą udział w projekcie „Lekcje z emocjami. Jak dbać o swój nastrój?”. Projekt jest realizowany pod patronatem Fundacji Uniwersytet Dzieci. Tematyka zajęć porusza kwestie uczuć oraz sposobu radzenia sobie z nimi. Podczas zajęć uczniowie rozwijają swoją empatię, samoświadomość oraz poznają sposoby akceptowania trudnych odczuć.